Toimitusehdot

Päivitetty 8.11.2023

Sinunapteekki.fi sitoutuu noudattamaan toiminnassaan Suomen Suoramarkkinointiliitto ry:n (SSML) Reilun Pelin Sääntöjä ja Sähköisen Kaupankäynnin Sääntöjä sekä kuluttajakaupasta säädettyjä lakeja.

Kaikki tuotteet myydään sellaisina kuin ne ovat.
Hinnat sisältävät arvonlisäveron.
Maksutapoina verkkopankit, korttimaksut ja Walley laskutus.
Toimitustapana on Postin ja Matkahuollon palvelut.
Ostokuitti tai laskukopio tulee säilyttää virhevastuuta varten.
Tilauksia toimitetaan ainoastaan Manner-Suomeen.

Emme toimita paketteja Ahvenanmaalle tai ulkomaille.

Käyttämättömillä ja avaamattomilla tuotteilla on 14 vuorokauden palautusoikeus.

Painamalla ”Lisää ostoskoriin” –painiketta keräät tuotteet ostoskoriisi. Kun olet valinnut kaikki haluamasi tuotteet, siirry kassalle. Valitse toimitus- ja maksutapa ja lähetä tilaus. Seuraa ohjeita ja siirry tilauksen maksuun. Tilausvahvistus toimitetaan ilmoitettuun sähköpostiosoitteeseen heti maksutavan vahvistuksen tai maksun jälkeen. Pystyt seuraamaan tilauksen kulkua seurantatunnuksella, joka saapuu sähköpostiin heti käsiteltyämme tilauksen.

Alle 15-vuotiaat tilaajat tarvitsevat vanhempien suostumuksen. Varastosaldomme on reaaliaikainen.

Sääolosuhteiden huomionti tuotteiden tilauksessa

Mikäli lämpötila on alle -20 tai yli +25 celsiusastetta, on vaarana, että nestemäiset tuotteet jäätyvät tai juoksettuvat kuljetuksessa. Tällöin varmistaaksemme tuotteen saapumisen ensiluokkaisena asiakkaallemme, saatamme lähettää paketin vasta, kun lämpötila on sopiva tuotteiden kuljetukseen.

Sinunapteekki.fi ei vastaa siitä, mikäli tilauksen toimitus estyy, vaikeutuu tai myöhästyy Sinunapteekki.fi vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta kuten sodasta, luonnonmullistuksesta, äärimmäisistä säätiloista, vienti- tai tuontikiellosta, viranomaisen päätöksestä, yleisen liikenteen tai energian jakelun häiriintymisestä, työselkkauksesta tai muusta vastaavasta Sinunapteekki.fi:n toimintaa vaikeuttavasta tai estävästä toiminnasta.

Hinnaston hinnat sisältävät arvonlisäveron, mutta eivät toimituskuluja. Toimituskulut näkyvät toimitustavan valinnan jälkeen. 

Pidätämme oikeuden korjata hintoja ilmeisessä hintavirhetapauksessa. Ilmeisellä hintavirheellä tarkoitetaan tilannetta, jossa on ilmeistä, että tuotteen hinta on aivan liian alhainen jonkin virhetilanteen seurauksena. Hintavirhe voi olla esimerkiksi sellainen, että 20 euron tuotteen hinnaksi on teknisen tai inhimillisen vian vuoksi jäänyt 2 euroa. Tällaisen tapauksen sattuessa otamme aina ensin yhteyden asiakkaaseen. Pyrimme aina korjaamaan mahdolliset teknisistä tai inhimillisistä syistä johtuneet virheet mahdollisimman pian.

Huomaathan, että outletissa myymillämme tuotteilla saattaa olla päiväys lähellä. Tuotteissa, joissa on päiväys lähellä, pyrimme huomauttamaan tästä myös tuotteen otsikossa. Lyhyt päiväys on huomioitu hinnassa.

Mikäli olet epävarma oireistasi tai niiden hoidosta, kehotamme kääntymään lääkärin puoleen. Emme vastaa tuotteiden väärinkäytöstä aiheutuvista vahingoista. Kun ostat tuotteen, vastuu tuotteen oikeasta käytöstä ja sopivuudesta siirtyy sinulle. Tuotteen ainesosaluettelo ja käyttöohje tulee tarkastaa pakkauksesta ennen käyttöönottoa.

Toimitus

3,90 € - Postipaketti Pakettiautomaatti -paketit. * (***)

3,90 € - Matkahuollon lähellä-paketti. *
9,90 € - Kotiinkuljetus - toimitus sovittuna aikana **

* Yli 89 € tilaukset AINA 0 €.
** Yli 189 € tilauksissa kotiinkuljetus veloituksetta.
(vain kotimaan kuljetuksiin)

Toimituskulut ovat näkyvillä toimitustavan valinnan jälkeen.

Toimituskulujen lisäksi hintaan ei lisätä muita kuluja.

Toimituskulut sis. ALV 24%

(***) Mitä jos automaattiin lähetetty paketti ei mahdukaan pakettiautomaatin lokeroon?

Normaalisti tällaista tilannetta ei pitäisi syntyä. Jos kuitenkin automaattiin lähetetty paketti on liian suuri niin lähetys ohjautuu automaattia lähimpään toimipaikkaan. Mikäli automaatti on täynnä, lähetys toimitetaan automaattia lähimpään noutopisteeseen, tämä voi olla joko lokero tai toimipaikka. Jos kyseessä on Postin paketinohjauspalvelun kautta ohjattu paketti, joka on liian suuri automaattiin, paketti toimitetaan alkuperäisen osoitteen mukaiseen postiin.

Mikäli asiakas haluaa muuttaa valitsemaansa toimitustapaa ja saada lähetyksen edullisemmalla toimituksella, emme hyvitä toimitustapojen hinnan erotusta asiakkaalle rahana/tuotteena.

Emme toimita paketteja Ahvenanmaalle tai ulkomaille.

Käsittelemme ja pakkaamme tilauksesi aina mahdollisimman nopeasti. Toimitamme tilaukset saman päivän kuljetuksiin, mikäli ne ovat saapuneet klo 13 mennessä maanantaista perjantaihin.

Toimitusaika on 1-3 arkipäivää. Jos tilattua tuotetta ei ole saatavilla virheellisestä varastosaldosta johtuen tai jostakin muusta syystä emme pysty sitä em. ajassa toimittamaan, otamme yhteyttä sähköpostilla ja sovimme myöhemmästä toimituksesta tai jo suoritetun maksun palauttamisesta. Tilaukset toimitetaan valitun toimitustavan mukaisesti.

Lähetyksen saavuttua tarkista lähetyksen sisältö huolellisesti aukaisemalla myös pakkauspaperit.

Mahdollisissa pakkausvirhetapauksissa ole yhteydessä asiakaspalveluumme. Säilytä paketti ja sen sisällä tulleet pakkauspaperit siihen asti kunnes asia on selvitetty.

Lähetyksen katoamisen syynä voi olla mm. virheellinen osoite tai osoitteenmuutos. Asiakkaan vastuulla on hoitaa katoamistilanteessa pakettia selvittelytyö Postin kanssa sekä tehdä katoamisilmoitus Postiin. Kun Posti on antanut oman vastauksensa kyselyyn sekä katoamisilmoitukseen, asiakkaan tulee vastata kirjallisesti lähettäjän kysymyksiin lähetystä koskien. Päätämme korvauksesta saatuamme asiakkaan vastaukset sekä kopion postin vastauksesta. Mikäli kadonneeksi ilmoitettu lähetys saapuu kesken selvittelyprosessin, on asiakas velvollinen ilmoittamaan asiasta.

Mikäli paketista näkee, että se on selvästi vaurioitunut kuljetuksen aikana (mm. näkyy vuotoa tai laatikko on rikki), tulee paketti jättää lunastamatta tai toimittaa avaamattomana toimipisteeseen ja tehdä vahinkoilmoitus kuljetusyhtiölle. Mikäli tuotevaurio havaitaan pakkauksen avaamisen jälkeen, kannattaa lähetys viedä sellaisenaan kuljetusyhtiön toimipisteeseen. Toimipisteessä tulee täyttää vahingonkorvauslomake, jonka jälkeen kuljetusyhtiö tekee korvauspäätöksen.

Lähetämme paketit asianmukaisesti pakattuna. Mikäli kuljetusyhtiön korvauspäätös on negatiivinen, ole hyvä, ja ota yhteys meihin, huolehdimme tällöin vahingonkorvaushakemuksen tekemisen ja hoidamme muut tarvittavat toimenpiteet. Muista säilyttää saamasi korvauspäätös. Emme voi korvata rikkoontuneita tuotteita ennen kuin Posti on antanut korvauspäätöksensä.

Mikäli tuote tuntuu olevan viallinen, lue ensin nämä ohjeet, jos näistä ei ole apua, ole yhteydessä asiakaspalveluumme asiakaspalvelu@sinunapteekki.fi

Pipetit:

Uutteet saattavat jämähtää pipettiin kiinni. Pipetin saa auki pitämällä sen päätä kuuman veden alla ja pumppailemalla.

Sähkölaitteet:

Tarkista patterien kunto ja se että ne on varmasti asennettu oikein. Voit myös kokeilla ottaa patterit ulos laitteesta ja asentaa uudestaan. Joskus tämä keino auttaa, vaikka patterit olisivat olleet oikein. Pieneltäkin vaikuttava roska kosketuspinnan ja patterin välissä voi aiheuttaa häiriötä sähkön liikkumiseen.

Airless-pullot:

Peitä pumpun suuaukko sormella ja painele samalla pumppua useita kertoja, myös topakka tömäytys kättä tai pöytää vasten voi saada voiteen liikkeelle.

Suihkepullot:

Joskus suihke saattaa tukkia pullon suun esimerkiksi, jos nesteessä on tahmeita ainesosia. Pidä pullon päätä lämpimän veden alla ja pumppaile.

Henkilökohtaisilla ja Intiimituotteilla ei ole vaihto- eikä palautusoikeutta hygieniasyistä. Vialliset tuotteet vaihdamme tietenkin uusiin.

Mikäli haluat palauttaa osan tai kaikki tilaamistasi tuotteista, ole hyvä ja ota ensin yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse (asiakaspalvelu@sinunapteekki.fi)

Kun vastaanotat tilauksen, tarkasta ensin, että lähetys sisältää mukana olevan kuitin mainitsemat tuotteet ja kappalemäärät. Ota tuotteet käyttöön vasta, kun olet tarkastanut tilauksen. Jos lähetyksessä on vääriä tai ylimääräisiä tuotteita, älä avaa tai käytä niitä. Ilmoita poikkeamista meille heti. Emme hyvitä palautuskelvottomien (avattujen/käytettyjen) tuotteiden hintaa. Käsittelemme palautukset samana päivänä, kun ne palautuvat meille. Palautettavien tuotteiden hinta hyvitetään käsittelyn jälkeen maksunvälittäjämme kautta.

Avaamattomilla ja käyttämättömillä tuotteilla on Kuluttajasuojalain mukainen 14 vuorokauden palautusoikeus vastaanotto- / noutohetkestä alkaen. Palautusoikeutta ei ole avatuilla, käytetyillä tai muuten myyntikelvottomilla tuotteilla. Voit palauttaa käyttämättömän ja avaamattoman tuotteen alkuperäisessä paketissa hyvin pakattuna. Liitä mukaan kopio kuitista / lähetteestä sekä oheinen palautuslomake täytettynä.

Palautuslomake (Avautuu uuteen ikkunaan, tulosta ja täytä.) 

Täytä palautuslomake ja palauta huolellisesti pakatut tuotteet 14 päivän sisällä noudosta. 

Jos et pysty tulostamaan lomaketta, kirjoita seuraavat tiedot paperille: tilaajan nimi, osoite ja yhteystiedot, tilausnumero, tilinumero ja syy palautukseen.

Toimita paketti ilmaiseksi Postin tai Matkahuollon kautta. Sinunapteekki.fi:lla on asiakaspalautussopimus Postin ja Matkahuollon kanssa. Ilmoitat vain Postissa tai Matkahuollon toimipisteessä palautuslomakkeessa ilmoitetun asiakaspalautusnumeron ja asia on sillä selvä. Smartpostissa palautus onnistuu samalla lokerokoodilla kuin paketin noutokin, paketti palautetaan tällöin samaan lokeroon kuin mistä se on noudettu.

Postin logistiikkatunnus: 617118
Matkahuollon palautustunnus: 9507916

Tarkistettuamme palautuneet tuotteet teemme tilauksesta hyvityksen Paytrailin kautta käytetyn maksutavan mukaisesti. Palautukset käsitellään samana päivänä kun ne palautuvat meille.

Emme hyvitä tai vaihda ilmaisia tuotteita ja lahjatuotteita.

Maksaminen

Voit maksaa tilauksesi käyttäen Paytrailin monipuolisia maksutapoja. Maksu tapahtuu seuraavia maksutapoja käyttäen

E- ja korttimaksaminen

E-maksu (verkkomaksu) ja korttimaksut. Asiakas maksaa tilauksensa tilauksenteon yhteydessä pankkien suojattuja internetyhteyksiä käyttäen. Verkkokaupasta sinut ohjataan suoraan omaan pankkiisi suorittamaan maksu turvallisesti.

Maksun voi suorittaa Osuuspankin, Nordean, Danske Bankin, S-pankin, Säästöpankin, Oma Säästöpankin, POP Pankin, Aktia Pankin, Handelsbanken ja Ålandsbankenin verkkomaksuilla.

Danske Bankin, S-pankin, Säästöpankin, POP Pankin, Aktia Pankin ja Handelsbanken verkkomaksuissa näkyy maksun saajana tiliotteella Finnserra Oy.

Nordean, Osuuspankin, Oma Säästöpankin, Ålandsbankenin verkkomaksujen sekä korttimaksujen Visa, Visa Electron, MasterCard ja American Express toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Täsmennetty maksunsaaja Finnserra Oy/Sinunapteekki.fi näkyy maksun viestikentässä.

Voit myös maksaa tilauksesi käyttäen Walleyn lasku- tai osamaksua.

Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä palvelun tarjoajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 0207 181830

https://www.paytrail.com/

Mobiilimaksutavat

Mobiilimaksutavat MobilePay, Siirto (Nordea) ja Pivo (OP) ovat sovelluksessa toimivia palveluita, joilla voi maksaa verkko-ostoksia tilisiirtona tililtään tai korttimaksuna kortiltaan hyväksymällä maksun kyseisessä sovelluksessa.

MobilePay

Maksuehdot ovat tarjolla MobilePayn sivuilla.

MobilePayn maksuehdot

Siirto ja Pivo

Siirto-maksuihin sovellettavat ehdot:

OP:n yleiset euromaksuehdot

Siirto-palvelun käyttöehdot Nordealla [PDF]

Lasku- ja osamaksupalvelut

Lasku- ja osamaksupalveluita Paytrailin kautta tarjoaa Walley. Walley tarjoaa lasku- ja osamaksuvaihtoehdon myös yritysasiakkaille.

Luethan vielä rahoitusyhtiökohtaiset tarkemmat ehdot, jotka näet hyväksyessäsi maksun. Kun hyväksyt maksun, hyväksyt samalla rahoitusyhtiön ehdot.

Ehdot: https://www.paytrail.com/kuluttaja/maksupalveluehdotLasku ja tililuotto antavat sinulle lisää aikaa verkkokauppaostostesi maksamiseen. Niitä käyttämällä voit odotella tilauksesi saapumista rauhassa ennen sen maksamista. Maksun voit tehdä joko kerralla laskulla tai pienemmissä osissa tililuotolla, jolloin voit suorittaa kuukausittain sinulle parhaiten sopivan summan ja jakaa maksun enintään 36 kuukauden ajalle.

Laskulla on aina kiinteä 30 päivän maksuaika tilaushetkestä (tai laskun hyväksymishetkestä) lähtien. Pitkä maksuaika mahdollistaa sen, että ehdit tarkistaa ostoksesi ja tarvittaessa palauttaa sen ennen laskun erääntymistä. 

Maksuaikaa hyödyntääksesi tarvitset myönteisen luottopäätöksen, jonka hakeminen käy helposti ostotapahtuman yhteydessä. Voit hakea sitä, jos olet vähintään 18 vuoden ikäinen ja sinulla on suomalainen henkilötunnus sekä vakituinen, virallinen kotiosoite Suomessa. Myös luottotietosi tarkistetaan Bisnode Finland Oy:n rekisteristä.

Luottoehdot:
Laskun ja luoton myöntäjä on Collector Bank AB, organisaationumero 556597-0513, joka on Walley-tavaramerkin rekisteröity haltija.
Lilla Bommens Torg 11, Box 11914, SE-404 39. Lisätietojawww.collector.fi

Tarkempi palvelukuvaus: https://www.walley.fi/asiakaspalvelu/
Yleiset lasku- ja tililuottoehdot: https://cdn.walleypay.com/terms/Terms_FI.pdf
Vakiomuotoiset Eurooppalaiset kuluttajaluottoehdot:
https://cdn.walleypay.com/terms/SECCI_FI.pdf

Kauppamme lähettää automaattisen tilausvahvistuksen sähköpostitse onnistuneesta tilauksesta. Riippuen sähköpostistasi tilausvahvistukset voivat suodattua roskaposti- tai SPAM-kansioon.

Tilaa uutiskirje

Tilaamalla Sinunapteekin uutiskirjeen saat ensimmäisenä tiedot tarjouksista ja uutuuksista.